پیام پوتین به عباس در روز جهانی همبستگی با فلسطین 

پوتین در پیام خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطین گفت: ایجاد کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ مبنایی برای حل مناقشه و حل و فصل عادلانه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر ثبات موضع روسیه در پایبندی به ایجاد کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ که منافع مشروع مردم فلسطین را تامین می‌کند، تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در پیام رئیس جمهور روسیه که به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و توسط میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه قرائت شد، آمده است: در پرتو درگیری خونینی که باعث رنج بی شمار غیرنظامیان فلسطینی شده است، عمیقا بر موضع قاطع روسیه در پایبندی به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی تاکید می‌کنیم؛ کشوری در مرز‌های سال ۱۹۶۷ که منافع مشروع مردم فلسطین را تأمین کند.

پوتین تاکید کرد که ایجاد کشور فلسطین شرط اساسی برای حل درگیری فلسطین و اسرائیل و دستیابی به یک راه حل جامع، دائمی و عادلانه فلسطینی و اسرائیلی است.

بوگدانوف در خصوص سفر عباس به مسکو اعلام کرد هنوز تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است، اما این سفر اجرا می‌شود و لغو نشده است.

رئیس جمهور روسیه پیش از این در پیام خود به شرکت‌کنندگان و مهمانان نهمین نشست پریماکوف از تلاش‌های غرب برای تشنج فضا در خاورمیانه و اوکراین در جهت حفظ نفوذ خود در منطقه به شدت انتقاد کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار